Na zebraniu akcjonariuszy zorganizowanym przez Lakon Spaceways ujawniono dalsze szczegóły dotyczące niedawno zapowiedzianego statku handlowego Type-8.
Kilkaset osób o znaczących powiązaniach finansowych z korporacją zajmującą się rozwojem statków zebrało się w Lakon Spaceways Central na Alioth 1 a. Stylowa prezentacja Type-8 spotkała się z entuzjastycznym aplauzem, a jeden z uczestników stwierdził, że statek powinien okazać się „niezwykle skuteczny” w swojej pozycji jako wyspecjalizowany średni frachtowiec.
Przewodnicząca Naomi Landseer omówiła wyzwania projektowe stawiane przez niedawno wprowadzony napęd SCO Frame Shift Drive:
Lakon zainwestował znaczne środki w badania i inicjatywy projektowe, aby uwzględnić wariant napędu Achillesa z systemem Frame Shift. Potencjał napędu do przyspieszenia podróży w układzie wykracza poza wszystko, co wcześniej sobie wyobrażano. Musieliśmy upewnić się, że Lakon będzie w stanie zapewnić projekt zdolny do zminimalizowania niesamowitego naprężenia wywieranego na statki przez technologię przeładowania supercruise.
Tak więc, gdy Type-8 znajdował się zaledwie kilka tygodni od etapu prototypu, przenieśliśmy projekt z powrotem do etapu teoretycznego i poprosiliśmy o rozwiązania naszych wiodących w branży inżynierów i techników. Nasze poprawki zaowocowały największym kadłubem statku, który zachował klasyfikację średniego rozmiaru. Jestem niezmiernie wdzięczny niezwykłemu personelowi Lakon za niezliczone godziny pracy w ciągu ostatnich kilku miesięcy, dostosowując kadłub w terminie do naszej początkowej partii testowej.
Z przyjemnością mogę powiedzieć, że napęd SCO Frame Shift będzie działał znacznie wydajniej w Type-8 niż w jakimkolwiek innym dedykowanym statku handlowym dostępnym obecnie na rynku. Z niecierpliwością czekam na ogłoszenie wkrótce oficjalnej premiery Type-8.