Użytkownicy funkcji Supercruise Overcharge nowego napędu Achillesa zgłaszali, że moduł ten poddaje statki ogromnym obciążeniom mechanicznym i termicznym, często powodując poważne uszkodzenia kadłuba. Producenci statków w całej galaktyce prowadzą obecnie badania nad rozwiązaniem tego problemu.
Stent Jackson, konsultant ds. inżynierii i projektowania statków, rozmawiał z Vox Galactica o tej nowej fali badań:
Nie zrozumcie mnie źle, każdy producent, z którym rozmawiałem, uważa Supercruise Overcharge za świetną rzecz, ale jednocześnie rozrywa nasze kadłuby na strzępy. Jak zawsze, dobre jest złym.
Zabawne jest to, że każdy producent zdaje sobie sprawę, że istnieją pewne kluczowe rzeczy dotyczące budowy statków, które wszyscy uważali za oczywiste. Kiedy dochodzimy do sedna sprawy, zakładamy pewne progi, prawda? Wcześniej nie musieliśmy martwić się o przekraczanie określonych temperatur lub regularne osiąganie wysokich poziomów naprężeń kadłuba. Teraz to wszystko zniknęło.
Od dawna nie widziałem tak skupionej uwagi producentów statków. Wszyscy starają się być pierwsi na rynku ze statkiem, który może złagodzić przeciążenia, i nie minie wiele czasu, zanim któryś z nich naprawdę sprosta wyzwaniu.
Chylę przed nimi czoła, Achilles na dobre zmienił oblicze branży.